úterý 28. června 2011

Plážová taška

Hurá na pláž.......
Inšpiráciou pre moju plážovú tašku, boli plážové tašky z publikácie "Sew sunny homestyle" od Tone Finnanger. Materiál ktorý som použila je kombinácia starej plachty z režného plátna a novej prúžkovanej látky, ktorá je z veľmi pevného bavlneného materiálu. Originálny návrh si môžete pozrieť tu.
Potrebujeme:

  • Látku na tašku
  • Látku na podšívku
  • Látku na olemovanie a ušitie rúčiek
  • Jednostranne nažehlovací vlizelín

Postup:
Podľa originálneho návodu od Tone Finnanger, je možné vybrať si z dvoch veľkostí tašiek. Na väčšiu tašku je potrebné vystrihnúť látku na tašku, podšívku a vlizelín s rozmerom 90x100cm. Na menšiu tašku je potrebné vystrihnúť látku na tašku, podšívku a vlizelín s rozmerom 70x80cm, tieto rozmery sú už aj vrátane švových prídavkov.

Na vrchnú látku  aj podšívku nažehlíme vlizelín. Potom obe látky prehneme na polovicu lícovou stranou k sebe. Veľká taška by mala mať po došití nasledovné rozmery: 45cm výška (hĺbka) a 50cm šírka. Ak ste sa rozhodli ušiť menšiu tašku, tak po dokončení by mala mať nasledovnú veľkosť:  35cm výška (hĺbka) a 40cm šírka.


Pre veľkú tašku je potrebné vystrihnúť v pravom aj ľavom dolnom rohu štvorce veľkosti 10x10cm, a pre menšiu tašku štvorce veľkosti 8x8cm. Tak ako to vidíte na obrázku A1. Zošite bočné strany tašky aj bočné  strany podšívky (obrázok A1).
Teraz je potrebné roztiahnuť vystrihnuté otvory a zošiť k sebe protiľahlé strany rohov (obrázok A2) a to na vrchnej látke aj podšívke. Týmto krokom vytvoríme základňu tašky (obrázok B).  Všetky švy dôkladne rozžehlíme.

Teraz prevrátime tašku lícovou stranou na vrch, spodný diel z podšívky neprevraciame. Vložíme podšívku do tašky (obrázok C). Zošijeme spolu tašku aj podšívku, po obvode horného okraja endlovacím stehom (cik-cak steh).
Vystrihneme z pásikavej látky pruh na olemovanie horného okraja tašky široký 6cm, v tejto šírke sú už zarátané aj švové prídavky 1 cm z oboch strán. Dlhý je približne 105cm (veľká taška) a 85cm (malá taška). Pruh zahnite po dĺžke na polovicu a prežehlite (aby látka vedela ako má ležať). Prišijeme lem vo vzdialenosti 2cm od horného okraja na lícovú stranu tašky (obrázok D).  Potom lem prehneme do vnútra tašky a prešijeme lem po obvode z vnútornej strany tašky. 
Aplikácia obrázkov:
Pripravíme si obrázkové aplikácie, ktoré našijeme na tašku. Šablóny morského koníka a morskej hviezdice si môžete stiahnuť tu: morský koník a morská hviezdica.
Látku z ktorej chceme ušiť aplikácie si preložíme na polovicu (aby sme mali dve vrstvy). Pokiaľ je látka veľmi tenká je vhodné pred tým ako z nej vystrihneme a ušijeme obrázky nažehliť na ňu vlizelín. 

Obrázky zošijeme, necháme si malé otvory na prevrátenie. Výnimkou je plutva koníka, plutvu zošijeme celú, prevrátime ju tak, že na zadnej strane plutvy opatrne vystrihneme malý otvor tak aby sme nezastrihli aj do prednej vrstvy. Obrázky vystrihneme čo najbližšie ku švom, v miestach kde sa obrázky zaobľujú je potrebné záševky nastrihnúť kolmo ku švom tak ako to vidno na obrázkoch. Obrázkové aplikácie prevrátime, vyžehlíme a v rukách prišijeme na tašku (z jednej strany hviezdicu a z druhej morského koníka).
Rúčky:
Odstrihneme 4 pásy látky 4cm široké a 50 cm dlhé na rúčky. 2 pásy vystrihneme z vrchnej látky a 2 pásy vystrihneme z podšívky. 
Okraje zožehlíme, tak ako vidno na obrázku vyššie.
Zošijeme spolu, vždy jeden diel z pásikovanej látky a jeden z bielej látky, tak ako je to na obrázku hore.
Prišpendlíme a prišijeme na tašku, tak ako je to na obrázkoch nižšie.





3 komentáře:

  1. Ahoj, pozerala som si tvoj profil a som naozaj ohurena ake krasne vecicky tu mas :) urcite sa necham ispirovat :) Ale chcela by som Ta poprosit o radu...ja tiez sijem a teraz som zacala jeden top...len som akosi zostala na mrtvom bode...pretoze ma byt na bokoch nariaseny aj zadny a aj predny diel a neviem ako to mam spravit, pretoze zo 45 cm mam spravit 25...mam tam nasit napnutu gumicku? Za radu Ti velmi pekne dakujem :)

    OdpovědětVymazat
  2. ahoj, tazko sa mi takto radi ked som to nevidela, ale ak mas k tomu
    nejaky navod a v tom sa pise ze mas nariasit a zmensit velkost tak
    pravdepodobne ide o nasledovny sposob: a to ze latku presijes na
    stroji (nastavis si co najdlhsi steh) a potom budes opatrne potahovat
    jednu nitku (najcastejesie sa potahuje vrchna nit) a tym zaroven
    riasis. Pridala som na tuto temu prispevok, tak ti to snad pomoze ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj velmi pekne Ti dakujem za radu :) aj som sa chystala, ze to tak urobim, ale v obchode mi este vraveli, aby som si tam radsej prisila gumu na cik-cak, aby mi to aj pruzilo a zaroven sa aj lepsie obliekalo. Dakujem aj za dalsie nametiky :) to tricko s aplikaciou srdiecka je uuuuzasneeee :)

    OdpovědětVymazat