pondělí 24. října 2011

Tričko nie len na HELLOWEEN

Materiál na toto tričko som vyhrabala zo skrine nášho tatu J Je to tričko s „fazónkou“ (alebo polo košeľa ak chcete), ktoré môj muž nenosí – toto tričko konkrétne bolo dokonca nejaký reklamný darček čo je ďalší dobrý dôvod aby nad týmto tričkom môj manželík ohŕňal svoj prieberčivý "noštek" J
MATERIÁL:
  • Potrebujete jedno pánske tričko veľkosti XL
  • pružný úplet na olemovanie
  • šící stroj


Tu je odkaz na článok v ktorom nájdete návod ako si samé vyrobíte strih na tento typ trička.
Tričko rozstrihajte pozdĺž švov, a prekreslite naň strih. Návod na strih nájdete keď si klepnete vyššie na obrázok Vyrobte si vlastný strih.
Vzhľadom k tomu, že som chcela šiť tričko s dlhým rukávom, tak aby som mala dosť látky zadný diel strihu som musela vystrihnúť v mieste švov pôvodného trička. Dbajte na to aby pôvodné švy išli presne cez stred zadného dielu nového trička. Pokiaľ ale chcete šiť tričko s krátkym rukávom tak to takto nemusíte robiť, pretože krátke detské rukávy vám určite vyjdú z pôvodných rukávov trička. Ďalej si všimnite, že spodný diel strihu mi presne lícuje spodný okraj starého trička to preto aby som tie spodné okraje nemusela začisťovať, použijem to pôvodné začistenie spodných okrajov. Takýmto spôsobom si veľmi zrýchlim prácu.

  • Vystrihnite jednotlivé diely trička. 
  • Na predný diel prišite aplikáciu. Aplikácie sa šijú nasledovným spôsobom: na všetky látky z ktorých chcete vytvoriť aplikáciu nažehlíte vlizelín, vystrihnete jednotlivé diely aplikácie a poprišívate. Pozrite si obrázky dole sú tam jednotlivé kroky vyfotené.


  • Hotovú aplikáciu prišite na stred predného dielu trička.


  • V ďalšom kroku olemujte výstrihy okolo krku, aj konce rukávov. Zase postupujte podľa obrázkov.
Odmerajte si približnú dĺžku, každého okraja ktorý idete začisťovať.

Vystrihnite si lemovacie prúžky s pružného úpletu.

Dlhé okraje lemov začistite "endlovacím" stehom.

Lemy prehnite na polovicu a prežehlite.

Lemy prišpendlite na okraje výstrihov.
Prišite popri okraji na stroji.
Nezabudnite rovnakým spôsobom začistiť aj okraje rukávov.

V tomto kroku zošpendlite k sebe predný aj zadný diel trička a zošite bočné švy.

Rukávy prehnite na polovicu, zošpendlite a tiež prešite.
  • Teraz nasleduje vsadenie rukávov, pri tomto type trička je to ale naozaj veľmi jednoduchá záležitosť.

Takto vyzerá výstrih na rukáv na tričku.
Vyznačte si šev medzi predným a zadným dielom a šev rukáva. Pozrite si horný a dolný obrázok.
Rukávy prišpendlite tak aby vám tieto švy ležali na sebe.
Na obrázku vyššie vidíte, že som rukáv začala špendliť práve od švov.
Najskôr prišpendlite okolo rukáva zadný diel trička, a potom predný diel trička a prišite.
Zopakujte postup aj pri druhom rukáve a máme hotovo. 

V prípade, že si s niečim neviete poradiť napíšte mi rada vám pomôžem.
Vaša E.

Žádné komentáře:

Okomentovat