čtvrtek 26. května 2011

Dajme veciam druhú šancu

Jarné upratovanie skríň a šatníkov máme určite väčšina z nás už za sebou. Určite ste aj vy stáli pred kopou nepotrebného oblečenia, ktoré vy a vaša rodinka už nikdy nebudete nosiť. Vždy keď upratujem skrine, tak mám veľkú dilemu čo so všetkým tým nepotrebným šatstvom spraviť. Tie kusy, ktoré sú ešte k svetu, ale ja sa už do nich nezmestím alebo ich už nebudem nosiť zvyknem posunúť ďalej. Aj s detskými vecami je to relatívne jednoduché, posuniem ich tam, kde viem, že budú ešte užitočné. Ale čo s ostatným, čo na nosenie už nie je vhodné. Nikto predsa nechce nosiť košele s obnoseným golierom. mikinu s fľakmi, ktoré sa nedajú vyčistiť, vlnený sveter s dierou od mole. Takže šup s nimi do koša, ale počkajte nie tak rýchlo. Pravdou je, že nemôžeme odkladať každý kus starého oblečenia, veď raz sa to zíde :) asi to dôverne poznáte. Aj tie kusy, ktoré už naozaj nie sú vhodné na ďalšie nosenie majú ešte nejaké použiteľné časti, je rozumné odpárať z nich gombíky, alebo zipsy ak sú funkčné a kvalitné. Ak šijete tak sa vám určite zídu a ušetríte si takto pár koruniek do budúcnosti. Toto sa robí aj v seconhandoch, že z oblečenia ktoré je nepredajné odpárajú gombíky a potom ich predávajú. Opätovným spracovaním použitého oblečenia sa správame ohľaduplne aj k životnému prostrediu, a z toho ako správna "ekožena" mám dobrý pocit :).

Rozdeľuj a panuj 
Prešla som všetky naše skrine, vytiahla z nich všetko čo už nikto, nikdy nebude z nejakého dôvodu nosiť: nesedí veľkosť, nemoderné, obnosené, poškodené.
Z vyradeného oblečenia som spravila dve kopy:

  1. darovať alebo predať v bazáre
  2. zvyšok - a to je príležitosť pre mňa a môj šijací stroj :)
Týmto spôsobom som sa dostala k pár kúskom veľmi zaujímavého a kvalitného materiálu, ktorý ak by som ho kupovala nový, stál by veru peknú kôpku EUR.

Z tohtoročného vyradeného šatstva som sa ako prvé rozhodla spracovať staré ľanové nohavice, ktoré boli na vnútornej strane už trochu obnosené. A staršiu bavlnenú blúzku. Ušila som z nich okrúhly vankúš podľa návrhu a návodu od Tone Finnanger. 




Žádné komentáře:

Okomentovat